MISTRZOWIE KODOWANIA

Podsumowanie II edycji programu „Mistrzowie Kodowania” już za nami…

Nasza szkoła już po raz drugi brała udział w projekcie „Mistrzowie Kodowania”. Przez kilka miesięcy w ramach koła zajęć komputerowych nie odstępowaliśmy na krok naszego scratchowego przyjaciela kota 😉

1 czerwca odbyło się podsumowanie II edycji Mistrzów Kodowania, w którym obok ponad 280 szkół z całej Polski brała udział również nasza szkoła. Wszystko miało miejsce na Stadionie Narodowym. Podczas trwania festiwalu uczestnicy programu mogli prezentować swoje projekty na specjalnie do tego celu przygotowanych kolorowych scenach. Młodzi reprezentanci z całego kraju mogli dzielić się swoimi programistycznymi osiągnięciami oraz korzystać z wielu atrakcji, które zostały specjalnie dla nich przygotowane.

Naszą szkołę reprezentowali: Jonasz Dzięciołowski, Jan Zabelski i Sylwia Schliewe.

Wszyscy jednogłośnie stwierdziliśmy, że to nie koniec naszej przygody ze Scratchem 🙂

zobaczcie sami jak bawiliśmy się na Stadionie Narodowym:

w ramach projektu powstało wiele animacji i gier komputerowych. Oto kilka z nich:

„Scratchomaniak klas 4-tych” – gra ta została przygotowana w ramach III Dni Matematyki w naszej szkole, autorzy: Natalka Cichocka 4a, Ula Wolf 4a, Natalka Jóźwik 4b, Jonasz Dzięciołowski 4b.

PROGRAMOWANIE – TRZECI JĘZYK ŚWIATA

W każdą środę na siódmej godzinie lekcyjnej w ramach koła zajęć komputerowych realizowaliśmy projekt MISTRZOWIE KODOWANIA

a tak zachęcaliśmy do pracy 🙂

koło informatyczne – zaproszenie

mistrzowie-kodowaniaCo daje nauka programowania uczniom?

Programowanie uczy kluczowych umiejętności, niezbędnych we współczesnym świecie: logicznego myślenia, samodzielnego dochodzenia do rozwiązań, wyciągania logicznych wniosków, ale także jakże ważnej współpracy w grupie oraz cierpliwości.

 

5 powodów by uczyć dzieci programowania: ZOBACZ TUTAJ

Scratch jest obiektowym językiem programowania dla dzieci oraz środowiskiem programistycznym do tworzenia i uruchamiania programów opracowanym przez Massachusetts Institute of Technology (MIT). Można w nim przygotować m.in. animację, historyjkę, grę. W programie można używać dźwięków dostępnych w bibliotece bądź też nagrywać i wykorzystywać własne dźwięki. Za pomocą klocków (puzzli) układamy pewnien algorytm (przepis) postępowania obiektu (naszego duszka).

kot-277x300

KAMPANIA PROGRAMU – POZNAJ MISTRZÓW KODOWANIA

Oto sześć spotów telewizyjnych promujących programowanie:

 

Więcej informacji o programie Mistrzowie Kodowania oraz o języku programowania Scratch można znaleźć na stronach internetowych:

 

W ramach I edycji programu w naszej szkole:

w okresie od marca do czerwca odbywały się raz w tygodniu 1,5 godz. zajęcia z programowania w Scratchu dla zainteresowanych uczniów z klas 4-6

– odbyła się lekcja otwarta dla nauczycieli – Uczniowie i nauczyciele programują, podczas której nasi uczniowie uczyli programowania swoich nauczycieli ZOBACZ TUTAJ

– braliśmy udział w Festiwalu Projektów Mistrzów Kodowania w Zamku Ujazdowskim – nasi uczniowie mieli możliwość zaprezentowania swoich gier oraz zapoznania się z projektami kolegów z całej Polski ZOBACZ TUTAJ

Informacje (zdjęcia) o naszej szkole w mediach w związku z udziałem w projekcie:

Mistrzowie Kodowania Uczniowie uczą nauczycieli ZOBACZ TUTAJ

Galeria zdjęć z Pikniku Mistrzów Kodowania ZOBACZ TUTAJ

Galeria zdjęć z Finału I Edycji Mistrzów Kodowania ZOBACZ TUTAJ

Partnerzy i patroni programu:

partnerzy MK

patroni MK